Aventurile lui Sacha în Castelul Fermecat


IMG_4030.JPG

Autor: Iulian Tănase cu ilustrații de Alexia Udriște

Carte: Aventurile lui Sacha în Castelul Fermecat

Număr de pagini: 72

Coperta: Broşată

Anul apariției: 2017

În ziua când a împlinit patru ani, Sacha, un băiețel cu ochi mari, albaștri, și păr blond, cârlionțat, a primit în dar de la tatăl său un castel fermecat. În acest castel se petrec cele mai neobișnuite lucruri: creioanele colorate sunt șerpi multicolori, cu spatele anchilozat, scaunele sunt vulpi care se lasă fie îmblânzite, fie dresate, farfuriile cu supă sunt la fel de adânci ca lacurile și mările, miezul nopții și miezul de nucă sunt rude de gradul întâi, portocalele au ochi, gură și păr de mărar, masa e o casă cu patru picioare la adăpostul căreia Sacha se joacă cu tot felul de animale sălbatice imaginare.

Aventurile lui Sacha în Castelul Fermecat este o poveste despre dragostea dintre părinți și copii, despre forța imaginației și despre atenția și mirarea pe care copiii le pun în joc. Imaginația este miraculoasă, căci cu ajutorul ei putem face cele mai extraordinare lucruri sau putem inventa povești, care nu sunt mai puțin adevărate doar pentru că au fost inventate.

5267657Născut în 1973 la Moinești, Bacău, Iulian Tănase a absolvit Academia de Studii Economice București, în 1999, și Facultatea de Filosofie, Universitatea București, în 2010. A fost redactor la Academia Cațavencu (1997–2010) și realizator programe la Radio Guerrilla (2004–2010). Din 2010 este redactor la revista Kamikaze.

Printre cărțile pe care le-a publicat în România se numără: Ingerotica, Editura Seară (1999); Poeme pentru orice eventualitate, Editura Crater (2000); Iubitafizica, Editura Vinea (2002); Sora exactă, Editura ICARE (2003); Înainte / după – 52 de apariții transvizuale generate de hazard (în colaborare cu Gheorghe Rasovszky, Dan Stanciu și Sasha Vlad), Editura ICARE (2003); Trusa instalatorului de umbre (împreună cu Dan Stanciu), Editura Locul Tare (2006); Abisa, Editura Locul Tare (2007); Adora, Editură ART (2009); Cucamonga, Editura Herg Benet (2011)

părerea mea

       Când mi-am comandat această carte am plecat cu o premisă foarte proastă: ilustrațiile vor fi superbe, iar povestea nu la fel de frumoasă. O luasem pentru ilustrații mai mult deoarece o urmăream pe Alexia Udriște pe instagram. Ilustrațiile m-au îndrumat să o citesc, iar acum vă spun părerea mea despre carte.

Este vorba de Sacha, băiețelul autorului, care împlinește patru ani și își sărbătorește ziua de naștere în casa tatălui său. Își imaginează că creioanele colorate sunt șerpi colorați, achilozați, scaunele sunt vulpi, farfuriile cu supă sunt la fel de adânci ca oceanele, samd.

A fost o carte drăguță care a fost bine-venită după cartea anterioară, anume Sabia de Sticlă. A fost ca o evadare din ce citesc eu de obicei: fantasy.

Ilustrațiile sunt superbe și mi-am spălat ochii cu ele. Alexia Udriște are un stil foarte frumos de desenat.

Acum… ce nu mi-a plăcut. Țin să menționez că nu m-a deranjat faptul că atunci când Sacha spunea ceva, în loc de r era l pentru că-mi dau seama că autorul a vrut să ne arate exact cum vorbește Sacha, fără r. Deci asta nu m-a deranjat, însă am ținut să menționez pentru că poate pe voi vă interesează aceste artificii.

Sunt și niște fragmente despre Dumnezeu, destul de scurte, ce-i drept, dar în caz că nu vă place absolute deloc să citiți despre asta, am vrut să vă previn (da, din nou.). Pe mine, sincer, nu m-au deranjat, și nu cred că ar trebui să lăsați lecturarea cărții doar din acest motiv. Sunt gândurile unui copil de patru ani, vă dați seama că nu face o filozofie din asta.

Am zis că vă spun ce nu mi-a plăcut și v-am spus cu totul altceva. ACUM vă spun ce nu mi-a plăcut. Nu mi-a plăcut tranzacția dintre scene deloc. Era foarte bruscă. Cred că autorul ar fi putut să facă ceva mult mai bun pe subiectul ăsta.

În rest, o carte ok, care mi-a adus zâmbetul pe buze și pe care o recomand aproape oricui. Dacă vă plac cărțile de copii, atunci o să vi se pară ok, iar dacă veți s-o dăruiți unui copil care are, aproximativ, aceeași vârstă cu Sacha, și mai bine. Eu cred că o să-i placă.

fragmente din carte

„Ești puțin ulât, mama e mai flumoasă, dal pe tine te iubesc un pic mai puțin, adică la fel de mult”

„Imaginația e un continent uriaș unde se află toate lucrurile pe care noi ni le imaginăm.”

„Când iubești pe cineva, e ca și cum i-ai da un răspuns la o întrebare pe care nu ți-a pus-o.”

„—(…) Vrei să-ți pun miez de nucă peste finetti?

—Bine, dal să nu îmi pui miez de noapte.”

IMG_4038IMG_4034IMG_4039.JPGIMG_4040.JPGimg_4036.jpg

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

